SM-LIIGAAN!

Lauantaina 11.4.2026 Tampereen keilahallissa klo: 11.00 pelattiin SM-Liiga karsinnat. Vastakkain ottelevat CPS-Kokkola, Ke-Ro-Helsinki, Patteri-Helsinki ja TKK-Tampere.
Perjantaina starttasi ajomatkat Tamperetta päin samalla kaavalla kuin aina ennenkin. Tällä kertaa ajomatka ei tuntunut läheskään niin pahalta kuin aiemmin. Aurinko paistoi ja kesärajoitukset oli tulleet juuri ennen reissua.
Tampereella meitä odotti jälleen kerran Airbnb asunto. Kaupassa käynnin jälkeen suuntasimme asunnolle syömään iltapalaa. Ilta meni mukavissa merkeissä lauleskellen ja hupaillen.
Aamulla suuntasimme Tampereen keilahallille valmistautumaan peleihin. Tiesimme että vastassa oli kovia joukkueita, joten mitä vain voisi tapahtua...

Jännitystä oli ilmassa. Tiesimme että edessä on haastetta. Vain kaksi meistä jatkaa ja pelejä oli vain yksi jokaista joukkuetta vastaan.
Ensimmäinen peli oli Ke-Roa vastaan. Huomasimme heti että helppoa tämä ei ole! peli päättyi 771-674 Ke-Ron hyväksi. Emme kuitenkaan lannistuneet, vaan hyvällä tsempillä uuteen peliin!
Seuraavaksi oli vastassa TKK Peli oli tasaista. Tiesimme, että meidän voittoon vaadittiin viimeiseen ruutuun 3 kaatoa. Ankkurimme Milla piti pään kylmänä ja sai vaadittavat kaadot. Peli päättyi 717-716 meidän hyväksi.
Viimeiset pelit alkoivat. Vastassa oli Patteri. Jälleen kerran peli oli erittäin tasaista. Me johdimme tässä vaiheessa 8 pisteellä ja vastustajalla oli yksi heitto heittämättä.
TASA PELI! Joku huudahti. Pelaajat ja yleisö oli hämillään. Olimme keskittyneet vain omaan tekemiseen ja meillä ei ollut mitään tietoa miten muut pelit olivat menneet. Voiko olla mahdollista, että tämä riittäisi meidän Liigaan pääsyyn?
Kuumeisesti odotimme tuloksia ja kun Milla päivitti netti sivun hän kiljaisi. MITÄH! CPS oli toisena vain 1-pisteen erolla. EI OO TOTTA! Me päästiin SM-Liigaan! Kyyneleethän siinä tuli kaikkien silmille. Fiilis oli aivan uskomaton!

Sitä ihan herkistyy tätä kirjoittaessa. En ikinä unohda tuota tunnetta! Se kiitollisuuden tunne ja ylpeys siitä, että saan kuulua näin hienoon joukkueeseen.
Vuosi sitten vasta kasattiin porukka ja nyt ollaan tässä pisteessä! Me kaikki haluttiin tätä niin kovasti ja nyt se on totta!
Viimeksi Kokkolalainen joukkue on ollut SM-Liigassa vuonna 1996-97. Eli tämä on myös merkittävä saavutus Kokkolan keilailuyhteisölle.
Treenaaminen jatkuu sillä Liiga pelit alkaa syksyllä. Iso kiitos vielä kaikille sponsoreille sekä kannustajille! Ilman teitä meidän tavoite ei olisi toteutunut!
Suomen Keilailuliitto kirjoitti meistä myös jutun. Sen voi lukea alla olevasta painikkeesta.
